Terminale pasażerskie
Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy ma dwa terminale pasażerskie: terminal T1 i terminal T2. Oferują pasażerom kompleksową obsługę oraz szeroki zakres usług.
Terminal T1 został oddany do użytku w 1997 roku i w ostatnich latach obsługiwał głównie pasażerów wylatujących do państw spoza strefy Schengen. Obiekt ma 9.662 m kw. powierzchni użytkowej.
Pierwsza cześć terminalu pasażerskiego T2 została wybudowana w 2012 roku, przed Mistrzostwami Europy w piłce nożnej, które były rozgrywane w Polsce i na Ukrainie. Terminal T2 miał wówczas 15.040 m kw. powierzchni całkowitej i 39.433 m kw. powierzchni użytkowej i obsługiwał pasażerów odlatujących głównie do krajów strefy Schengen. Czterokondygnacyjny obiekt wybudowało konsorcjum firm: Budimex i DORACO, na podstawie projektu biura JSK Architekci.
W latach 2014 – 2015 terminal T2 został rozbudowany i jego powierzchnia całkowita została zwiększona o 5.512 m kw., a użytkowa o 15.537 m kw. Inwestycję tę zrealizowała firma NDI. W nowej części umiejscowiono strefę przylotów.
W latach 2019 – 2022 Port Lotniczy Gdańsk dobudował do terminalu T2 nowy pirs zachodni. Dzięki niemu, gdańskie lotnisko zyskało 16.000 m kw. powierzchni użytkowej. Została powiększona strefa centralnej kontroli bezpieczeństwa i kontroli paszportowej, rozbudowana została hala odbioru bagażu, zwiększona strefa obsługi Non – Schengen, wybudowane zostały dwa wyjścia autobusowe. Obiekt rozbudowywała Korporacja Budowlana DORACO na podstawie projektu opracowanego przez biuro PIG Architekci.
Na terenie gdańskiego lotniska pasażerowie mogą korzystać z dziewięciu rękawów, którymi dochodzą bezpośrednio do samolotów. To jedyne pomosty pasażerskie w Polsce, które pasują także do maszyn turbośmigłowych takich jak Bombardiery Q400, latające we flocie LOT.
Terminal T2 zapewnia pasażerom całościową obsługę przed podróżą jak i po jej zakończeniu. Podróżujący mogą kupić bilety, dokonać odprawy bagażowej i pasażerskiej, skorzystać z usług VIP, Executive Lounge i Fast Track. Obiekty lotniskowe są przystosowane i przyjazne dla osób niepełnosprawnych i dla rodzin z małymi dziećmi. Na terenie portu lotniczego można zjeść i zrobić zakupy. Dostępne są m.in. gazety i książki, pamiątki z Polski, a także ekskluzywne ubrania, akcesoria, kosmetyki i produkty spożywcze. Dzieci mogą spędzić czas na placu zabaw. Na lotnisku można wymienić waluty. W terminalu T2 jest Punkt Informacji Turystycznej i Lotniskowej. Tu można zasięgnąć informacji na wiele tematów, otrzymać materiały promocyjne, a także kupić Gdańską Kartę Turysty, vouchery na usługi Executive Lounge i Fast Track. Z lotniska można wysłać list lub paczkę za pośrednictwem Poczty Polskiej. Po przylocie do Gdańska można wynająć samochód w jednej z kilkunastu wypożyczalni aut. Z terminalu T2 można przejść bezpośrednio na perony Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Przed terminalem stoją taksówki, niedaleko są przystanki autobusowe, skąd można dojechać do Gdańska i Sopotu. Wokół terminali znajduje się kilka parkingów.
Terminal pasażerski w Gdańsku to miejsce przyjazne dla sztuki. Jest w nim eksponowany obraz Ostatnia Wieczerza profesora Macieja Świeszewskiego.
Terminale Portu Lotniczego Gdańsk zostały wyposażone w instalacje i systemy zapewniające bezpieczeństwo przeciwpożarowe i obsługi obiektów, w tym: SSP system sygnalizacji przeciwpożarowej, DSO dźwiękowy system ostrzegania, SSWiN system sygnalizacji włamania i napadu, SAP system alarmu pożarowego, SD system kontroli dostępu, FIS/FIDS system informacji wizualnej, CCTV system telewizji dozorowanej. Terminale są otwarte całą dobę.
W terminalu T2 można skorzystać z wyjątkowych toalet. Zostały zaprojektowane i wykonane z wykorzystaniem nowoczesnych materiałów i rozwiązań. Są tam ekrany, które wyświetlają video zrealizowane z lotu ptaka nad Gdańskiem, Gdynią i Sopotem. Słychać szum morskich fal, dźwięk stoczniowych dźwigów i doping kibiców na stadionie. Czuć uspokajających zapach olejków eterycznych. Do tego nowoczesne i higieniczne urządzenia sanitarne, a wszystko w nowoczesnym wzornictwie i intensywnych kolorach. Za projekt odpowiadali PIG Architekci.