Wspieramy budowę dróg dojazdowych do Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta

Planowane drogi dojazdowe do przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej to: węzeł „Wysoka” z węzłem „Chwaszczyno”, węzeł „Matarnia” i Port Lotniczy z węzłem „Miszewo”, węzeł „Glincz” z miejscowością Borkowo, węzeł „Żukowo” z węzłem „Gdańsk Karczemki”. Podpisany dziś list intencyjny przewiduje współpracę samorządów i lotniska w sprawach prawnych, planistycznych i projektowych koniecznych dróg dojazdowych do obwodnicy. Powołany zostanie zespół, który do końca roku wypracuje rozwiązania dotyczące zarówno harmonogramu dalszych prac projektowych jak również wskazania źródeł ich finansowania.
List intencyjny podpisali: Mieczysław Struk Marszałek Województwa Pomorskiego, Piotr Borawski Zastępca Prezydenta Gdańska, Katarzyna Gruszecka-Spychała Zastępca Prezydenta Gdyni, Iwona Formela Członek Zarządu Powiatu Kartuskiego, Wojciech Kankowski Burmistrz Żukowa, Michał Glaser Prezes Obszaru Metropolitalnego oraz Tomasz Kloskowski Prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
![]() | ![]() |
Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta to nowa 33-kilometrowa trasa ekspresowa, która ma połączyć węzeł Południe na wysokości zbiegu Obwodnicy Trójmiasta i Obwodnicy Południowej Gdańska z węzłem Chwaszczyno, a dalej z Trasą Kaszubską. Obwodnica Metropolitalna już w 2014 roku znalazła się w pierwszej dziesiątce najważniejszych inwestycji drogowych w Polsce do realizacji w perspektywie budżetowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Mimo gotowej dokumentacji i licznych apeli samorządowców z Pomorza realizacja tego projektu została jednak odłożona. Obietnica sfinansowania budowy Obwodnicy Metropolitalnej pojawiła się kilka tygodni temu w czasie kampanii wyborczej. Według zapowiedzi rządu przetarg na tę inwestycję ma być ogłoszony jeszcze w wakacje. Realizacja trasy ma zostać sfinansowana ze środków budżetu państwa, a nie jak wcześniej zakładano z partnerstwa publiczno-prywatnego. Wartość inwestycji to 2,2 mld zł.