Wspieramy budowę dróg dojazdowych do Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta
Planowane drogi dojazdowe do przyszłej Obwodnicy Metropolitalnej to: węzeł „Wysoka” z węzłem „Chwaszczyno”, węzeł „Matarnia” i Port Lotniczy z węzłem „Miszewo”, węzeł „Glincz” z miejscowością Borkowo, węzeł „Żukowo” z węzłem „Gdańsk Karczemki”. Podpisany dziś list intencyjny przewiduje współpracę samorządów i lotniska w sprawach prawnych, planistycznych i projektowych koniecznych dróg dojazdowych do obwodnicy. Powołany zostanie zespół, który do końca roku wypracuje rozwiązania dotyczące zarówno harmonogramu dalszych prac projektowych jak również wskazania źródeł ich finansowania.
List intencyjny podpisali: Mieczysław Struk Marszałek Województwa Pomorskiego, Piotr Borawski Zastępca Prezydenta Gdańska, Katarzyna Gruszecka-Spychała Zastępca Prezydenta Gdyni, Iwona Formela Członek Zarządu Powiatu Kartuskiego, Wojciech Kankowski Burmistrz Żukowa, Michał Glaser Prezes Obszaru Metropolitalnego oraz Tomasz Kloskowski Prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta to nowa 33-kilometrowa trasa ekspresowa, która ma połączyć węzeł Południe na wysokości zbiegu Obwodnicy Trójmiasta i Obwodnicy Południowej Gdańska z węzłem Chwaszczyno, a dalej z Trasą Kaszubską. Obwodnica Metropolitalna już w 2014 roku znalazła się w pierwszej dziesiątce najważniejszych inwestycji drogowych w Polsce do realizacji w perspektywie budżetowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Mimo gotowej dokumentacji i licznych apeli samorządowców z Pomorza realizacja tego projektu została jednak odłożona. Obietnica sfinansowania budowy Obwodnicy Metropolitalnej pojawiła się kilka tygodni temu w czasie kampanii wyborczej. Według zapowiedzi rządu przetarg na tę inwestycję ma być ogłoszony jeszcze w wakacje. Realizacja trasy ma zostać sfinansowana ze środków budżetu państwa, a nie jak wcześniej zakładano z partnerstwa publiczno-prywatnego. Wartość inwestycji to 2,2 mld zł.