Komunikat ws. problemów z SG przy wylocie pasażerów non-schengen
W związku z zaistniałą sytuacją podczas odprawy paszportowej lotów do Dublina, Manchesteru i Bristolu w imieniu Portu Lotniczego Gdańsk pragniemy przeprosić wszystkich pasażerów, którzy nie odlecieli wybranymi lotami. Port Lotniczy Gdańsk nie ma wpływu na odprawę dokumentów podczas odlotów na kierunkach poza strefę Schengen. Informujemy, że nie jest nam znany powód, dlaczego Straż Graniczna nie obsadziła wszystkich dostępnych stanowisk odprawy paszportowej.
Przez wiele lat walczyliśmy o swobodę przepływu pasażerów i łatwiejsze podróżowanie. Jednak wprowadzone niedawno obostrzenia kontroli, tak jak wcześniej informowaliśmy, mogą powodować przedłużenie czasu jej trwania. Sugerujemy wszystkim naszym pasażerom, aby uwzględnili ten fakt podczas planowania podróży i prosimy o wcześniejszy przyjazd na lotnisko.
Obsługą pasażerów w Porcie Lotniczym Gdańsk zajmuje się wiele firm i służb, które zatrudniają setki pracowników. Każdy z nich powinien w związku z powyższym wykazywać się pełnym zaangażowaniem w swoją pracę, wykorzystując wszystkie dostępne siły. Wspólnie przecież dbamy o prawidłową obsługę pasażerów. Niestety nie mamy wpływu na wszystkie ogniwa obsługi i możliwości zapobiegania nieprzewidzianym sytuacjom.
Dołożymy wszelkich starań, aby dokładnie wyjaśnić dzisiejsze zdarzenie, tak aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości. Jednocześnie informujemy, że Port Lotniczy Gdańsk służy pomocą wszystkim podróżnym dotkniętych nieregularnościami.