Gramy dalej z Treflem Sopot i Treflem Gdańsk
Umowy sponsorskie na rok 2021 podpisali dziś na gdańskim lotnisku Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk i Marek Wierzbicki prezes Trefla Sopot, a w imieniu Trefla Gdańsk jego prezes Dariusz Gadomski.
Partnerstwo Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy i Trefla Gdańsk zaczęło się zanim jeszcze zespół awansował do PlusLigi, czyli na samym początku budowy w stolicy Pomorza topowego ośrodka siatkarskiego. W przypadku koszykarskiego Trefla Sopot kooperacja rozpoczęła się w 2010 roku, gdy drużyna miała już na swoim koncie wiele sukcesów, a wspólne działania umożliwiły dalszy rozwój klubu.
Pomimo trwającej pandemii Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy ponownie został sponsorem „gdańskich lwów” oraz „serca Sopotu” i będzie widoczny podczas meczów jednych z najbardziej emocjonujących dyscyplin sportu, jakimi są siatkówka i koszykówka. Od początku współpracy Port Lotniczy jest jednym z głównych sponsorów obu klubów. Dzięki temu wsparciu Trefl Gdańsk i Trefl Sopot mogą się rozwijać i dostarczać wspaniałych emocji mieszkańcom zarówno Trójmiasta, jak i całego Pomorza.
„Współpraca lotniska z obu klubami zawsze była rewelacyjna i dlatego chcemy i będziemy ją kontynuować. Zawsze też podkreślałem, że wyniki sportowe są na drugim miejscu, a najważniejsze, byśmy razem robili coś dla kibiców, mieszkańców i wszystkich sympatyków naszej aglomeracji”- powiedział Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Współpraca od lat widoczna jest na wielu płaszczyznach. Podczas meczów logo Portu Lotniczego eksponowane jest na banerach znajdujących się w hali, naklejkach na boisku, strojach meczowych i dresach zawodników. Na meczach naszych zaprzyjaźnionych klubów można spotkać lotniskową maskotkę mewę o imieniu Airnest. Była dziś także z nami i był znany z meczów siatkarzy i koszykarzy, główny bohater serialu animowanego „Rodzina Treflików”, Treflik.
„Bardzo dziękuję, że w 2021 roku możemy kontynuować naszą współpracę. Port Lotniczy Gdańsk będzie już po raz piętnasty aktywnie wspierać drużynę, co tym bardziej doceniamy w trudnym dla wszystkich czasie pandemii. Nasza współpraca od lat jest wysoce owocna i jestem przekonany, że ten rok także będzie obfitować zarówno w emocje i sukcesy sportowe, jak i przyniesie wiele wspólnych profitów. Bardzo się cieszę, że pośród firm wspierających drużynę „gdańskich lwów” jest taka marka, jak Port Lotniczy Gdańsk. Jednocześnie trzymam kciuki, by pasażerowie jak najszybciej mogli powrócić w podniebne podróże, a Port Lotniczy znów tętnił życiem” – powiedział Dariusz Gadomski prezes Trefla Gdańsk.
„Kolejny rok znakomitej współpracy z Portem Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy za nami. Jestem niezmiernie zadowolony, iż spotykamy się tutaj po raz kolejny i tą owocną kooperację będziemy kontynuować. Nasz wieloletni partner jest jednym z najważniejszych sponsorów. Zawsze możemy liczyć na wsparcie ze strony Portu. Dziękujemy za zaufanie i wierzymy, że w rozgrywkach 2021/2022 wspólnie będziemy cieszyć się z dobrych wyników sportowych" – powiedział Marek Wierzbicki prezes Trefla Sopot.
W trakcie pandemii wspólne działania przeniosły się głównie do mediów społecznościowych, gdzie m.in. został zorganizowany konkurs wiedzy o Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Z kolei w czasie świąt Bożego Narodzenia kluby włączyły się w akcję swojego sponsora „Pomagamy Mikołajowi przylecieć do dzieci”. Z powodu pandemii podopieczni domu dziecka nie mogli przyjechać na lotnisko przywitać Mikołaja, dlatego też drużyny spod znaku Trefla przyłączyły się do pomocy i przekazały prezenty, które elfy z Portu Lotniczego wraz ze Świętym Mikołajem dostarczyły do najmłodszych.
W poprzednich sezonach efektami współpracy Trefla Gdańsk i Trefla Sopot z Portem Lotniczym było wiele wspólnych inicjatyw, kluby uczestniczyły w Skywayrun Gdańsk Airport, w hali odlotów gdańskiego lotniska zawodnicy życzyli wszystkim pasażerom przyjemnej podróży, a w ćwierćfinale siatkarskiej Ligi Mistrzów w sezonie 2018/2019 dwaj libero „gdańskich lwów” grali w specjalnie zaprojektowanych strojach, promujących latanie z Gdańska. Z kolei w bieżących rozgrywkach koszykarskich logo sponsora było eksponowane również w formie pokrowców na krzesłach ławek rezerwowych obu drużyn.
Dla klubów spod znaku Trefla, pomimo nietypowego, pandemicznego sezonu 2020/2021 i organizacji meczów bez udziału publiczności, wartości marketingowe i medialne, a co z tym związane również ekspozycji sponsorów, pozostają na bardzo wysokim poziomie. W rundzie zasadniczej sezonu 2020/2021 mecze Trefla Gdańsk i Trefla Sopot w sportowych kanałach telewizji Polsat obejrzało ponad 2 500 000 osób, a liczba artykułów na temat drużyn w mediach osiągnęła niemal 25 tysięcy.
.