Gdańsk 3 °C
  • Pomoc dla niepełnosprawnych
  • Kontrast
    Change language Sprache ändern изменить язык Zmień język

    Ferier pomaga osobom niepełnosprawnym na gdańskim lotnisku 

    2022-09-16, 09:00

    Główne zdjęcie
    Zmienił się operator tzw. usług PRM (Passengers with reduced mobility) w Porcie Lotniczym Gdańsk.

    Pracownicy Feriera przez najbliższe cztery lata będą towarzyszyli naszym pasażerom, którzy z różnych powodów zdrowotnych nie mogą sami dotrzeć do samolotów, wymagają pomocy i asysty. 

    „Ferier sukcesywnie odbudowuje się po okresie pandemii. Z sukcesem rozwijamy nie tylko dotychczasową działalność, ale też projekty w zupełnie nowych dziedzinach. Cieszę się, że możemy świadczyć usługi związane z pasażerami PRM w porcie lotniczym w Gdańsku. To pokazuje, że dzięki wiedzy i doświadczeniu naszego zespołu, możemy myśleć o nowych wyzwaniach” – powiedział Paweł Litkiewicz prezes Ferier. 

    „Trzymamy kciuki za nowego operatora usług PRM. Jesteśmy przekonani, że się sprawdzi i będzie sprawnie działał na rzecz naszych pasażerów, których bezpieczeństwo i komfort są dla nas wszystkich najważniejsze. Równocześnie dziękujemy agentowi, który pomagał pasażerom ze szczególnymi potrzebami przez ostatnie lata” – powiedział Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. 

    Dotychczas Ferier zajmował się cateringiem lotniczym. Od 2014 roku spółka obsługuje linie regularne, czarterowe i operacje biznesowe w pięciu polskich portach lotniczych, w Gdańsku, Warszawie, Krakowie, Poznaniu i Katowicach. Firma jest operatorem sprzedaży pokładowej, zajmuje się także usługami niezwiązanymi z branżą lotniczą takimi jak logistyka dla sektora e-commerce. 

    „Nowa działalność w Porcie Lotniczym Gdańsk przy obsłudze pasażerów PRM to ogromne wyzwanie, ale też nobilitacja. Jestem dumny z tego, że w krótkim czasie stworzyliśmy zupełnie nowy zespół około 20 zaangażowanych osób, które przeszły wymagane szkolenia. Zdołaliśmy również pozyskać niezbędny do obsługi sprzęt, w tym specjalistyczny pojazd typu ambulift” – dodał Paweł Litkiewicz. 

    Biuro PRM obsługiwane przez Ferier mieści się w tym samym miejscu, gdzie było biuro PRM dotychczas, w terminalu pasażerskim, naprzeciwko check-inów, koło kasy biletowej. Usługę asysty można nadal zamawiać przez formularz kontaktowy na stronie lotniska dostępny TUTAJ 

    Osoby z niepełnosprawnościami lub ograniczeniami ruchowymi mają prawo do korzystania ze specjalnej asysty na terenie lotniska i podczas podróży lotniczej. Port lotniczy oraz linie lotnicze mają obowiązek udzielania osobom z niepełnosprawnościami bezpłatnej pomocy, a także zapewnienia im odpowiednich udogodnień na podstawie przepisów unijnych. 


     

    Zobacz najnowsze