Blisko 390 tys. pasażerów obsłużonych we wrześniu
Porównując wrzesień 2016 do rześnia 2015 roku odnotowaliśmy:
W okresie od stycznia do września 2016 roku włącznie, Port Lotniczy Gdańsk obsłużył 3 057 373 pasażerów. To wzrost o 6,2% w porównaniu do analogicznego okresu w 2015 roku.
„W typowo wakacyjnym okresie lipca i sierpnia bieżącego roku zaobserwowaliśmy spowolnienie tempa wzrostu liczby obsługiwanych pasażerów ze względu na słabszą kondycję rynku połączeń czarterowych. Nawet doskonale rozwijające się kierunki do Bułgarii, czy na Wyspy Kanaryjskie, nie były w stanie zniwelować spadków związanych z załamaniem się ruchu turystycznego na trasach do Egiptu, czy Turcji. Tymczasem zarówno w okresie wakacyjnym, jak również szczególnie w miesiącu wrześniu, doskonałym powodzeniem cieszyły się połączenia krajowe, w tym trasa do Krakowa obsługiwana zarówno przez linie PLL LOT, jak i Ryanair. Jednakże nie tylko połączenia krajowe przyczyniły się do ponownego zwiększenia dynamiki wzrostu. Bardzo dobry wyniki na trasach międzynarodowych odnotowali praktycznie wszyscy przewoźnicy regularni, zarówno niskokosztowi, jak i linie tradycyjne.” – powiedział Tomasz Kloskowski, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Porównując okresy styczeń-wrzesień w latach 2015 i 2016 odnotowaliśmy:
W ruchu czarterowym, od początku roku 2016, obsłużonych zostało 188 067 pasażerów. W tym segmencie, Port Lotniczy Gdańsk odnotował wspomniany wcześniej spadek o 12,7%. Powodem takiego stanu rzeczy jest brak połączeń czarterowych do Egiptu w sezonie letnim oraz zmniejszenie zainteresowania kierunkami takimi jak Turcja czy grecka wyspa Kos,